Sinds 1989 bekend in Arnhem, Nijmegen en omstreken

Motorrijles Arnhem

Onze rij-instructeur is een gepassioneerde motorrijder die van zijn hobby zijn werk heeft gemaakt. Hierdoor zijn wij in staat om u kennis te laten maken met het onvervalste gevoel van een valk in zweefvlucht. Motorrijden, in een door automobielen gedomineerd verkeer, biedt meerdere praktische voordelen. Zo is het rijden tussen de files door toegestaan. Zoeken naar een parkeerplaats behoort doorgaans ook tot de verleden tijd. Het rijden op twee wielen is een kunst op zich, waar bepaalde vuistregels voor gelden. Zelfvertrouwen is een belangrijke factor bij het motorrijden en dat kunnen wij u met onze vakkundige instructeur ruimschoots leveren.

Theorie
Het theorie gedeelte voor de motor is grotendeels gelijk aan het theorie gedeelte van een autorijbewijs. Het verschil is dat gevaarherkenning geen onderdeel is voor de motor theorie. De vragen die je krijgt gaan dus alleen over verkeersregels en verkeersinzicht. Je krijgt 50 vragen waarvan er 44 goed moeten zijn beantwoord om het theorie examen met een voldoende af te leggen.

Praktijk
De praktijk lessen voor de motor zijn grofweg in te delen in twee delen. Dit heeft voornamelijk te maken met de indeling van het rijexamen. Allereerst komt de voertuigbeheersing aan bod (afgekort tot AVB). Het gaat hier om bijzondere verrichtingen op zowel lage als hoge snelheid. De leerling leert in totaal 12 manoeuvres. Het tweede deel is de verkeersdeelname (afgekort tot AVD). Tijdens dit gedeelte neemt de leerling actief deel in het verkeer. Veel kennis wordt dan ook opgedaan in de praktijk. Afhankelijk van de situatie kan het theorie-examen tijdens de praktijklessen worden behaald. Aangezien de indeling van de lessen zoveel mogelijk wordt afgestemd op de leerling, delen wij onze eerste rijles met een leerling altijd in als een intake les. Tijdens deze intake les kunnen onze rijinstructeurs een goed beeld vormen van de leerling in kwestie waarop de rest van het programma wordt afgestemd. De programma indeling is echter altijd flexibel en wordt primair afgestemd op de behoeftes van een leerling om zo efficiënt mogelijk naar het rijexamen toe te werken. Op deze manier geniet de leerling een transparant lesprogramma wat bevorderend werkt voor de gehele rijopleiding.

Examen
Het examen voor de motor bestaat uit twee delen, voertuigbeheersing (AVB) en verkeersdeelname (AVD). Voor de AVB worden er in totaal 7 manoeuvres getoetst. Uit de verplichte categorie worden alle 4 de bijzonder verrichtingen getoetst. De overige 3 manoeuvres worden willekeurig door de examinator gekozen. Uiteindelijk worden er dus 7 van de 12 geleerde manoeuvres getoetst. De leerling mag elke bijzondere verrichting eenmalig herkansen als deze de eerste keer niet voldoende zijn uitgevoerd. Tijdens de AVD neemt de leerling deel aan het verkeer. De leerling rijdt voorop met de motor, de instructeur en examinator volgen in de lesauto. De instructies van de examinator worden door de instructeur aan de leerling gecommuniceerd.

125
*onder voorbehoud
  • 5 Rijlessen van 60 minuten
742
of in 2 termijnen van € 371,-
  • 9 Rijlessen van 60 minuten
  • Praktijkexamen voertuigbeheersing
  • Praktijkexamen verkeersdeelneming
966
of in 2 termijnen van € 483,-
  • 13,5 Rijlessen van 60 minuten
  • Praktijkexamen voertuigbeheersing
  • Praktijkexamen verkeersdeelneming
1335
of in 3 termijnen van € 445,-
  • 21 Rijlessen van 60 minuten
  • Praktijkexamen voertuigbeheersing
  • Praktijkexamen verkeersdeelneming
  • Intake van 90 minuten €60,-
  • Rijles van 60 minuten €50,-
  • Praktijkexamen voertuigbeheersing €165,-
  • Praktijkexamen verkeersdeelneming €265,-